ALL ABOUT PURCHASE
Great modeler
↑
© PECKA MODELÁŘ s.r.o. 2011 - 2024. All rights reserved.
Customer line 9 am - 6 pm: +420 774 590 258 | Do you need help?
YOU CAN HAVE IT IN STORE NOW: | |
Nademlejnská - eshop | 2 pcs |
OC Šestka | 1 pcs |
Tomorrow 12.12. it can be at your place |
Don't know how to choose? Are some parameters not clear to you? Write us your question and we will contact you with an answer.
Send a questionPokud hovoříme o letadlech, která operovala z palub britských letadlových lodí, není pochyb, že McDonnell Douglas Phantom FG.1 byl tím nejpůsobivějším z nich. Tento stroj byl zakoupen, aby nahradil Sea Vixen v roli ochránce námořních flotil do každého počasí. Jednalo se o největší a nejtěžší letoun, který kdy na britských lodích sloužil, a bylo potřeba zvláštní sorty pilotů, aby s ním dokázali létat. Jako jedno z nejúspěšnějších proudových letadel všech dob čekala American McDonnell Douglas F-4 Phantom služba u řady zámořských leteckých složek, jedním z nejdůležitějších uživatelů však byla Británie. Královské námořnictvo ho původně nakoupilo jako moderní náhradu za své dosavadní letouny De Havilland Sea Vixen.
Phantomy tak u námořního letectva sloužily primárně jako obrana flotil pro jakékoliv počasí s druhotnou specializací na přepadové útoky. Na tyto námořní tryskáče s označením Phantom FG.1 byl skutečně velkolepý pohled, jednalo se o jedny z nejatraktivnějších letadel, která kdy u britské armády sloužila. Aby mohly být tyto obrovské stroje využívány i na palubě relativně malé HMS Ark Royal, byla potřeba řada zásadních úprav jak na Phantomech samotných, tak i na letadlové lodi – a také byla potřeba opravdová elita mezi britskými piloty proudových letadel, kteří by s těmito stroji dokázali úspěšně létat.
Pohled na Royal Navy Phantom, jak se připravuje ke startu z paluby HMS Ark Royal, musel být skutečně úžasný. Se dvěma motory Rolls-Royce Spey s forsáží v plném chodu a předním kolem hydraulicky vysunutým do maximální výšky se muselo jednat skutečně o ty nejikoničtější obrazy ze všech britských námořních letadel, které uchvacovaly spousty nadšenců po celá léta. Když byla nakonec HMS Ark Royal stažena v roce 1978 ze služby, všechny námořní Phantomy přešly k operacím RAF, pořád však uměly jasně ukázat své námořní dědictví.
Z dlouhé řady letadel, která sloužila u britského námořního letectva za celých 93 let jeho existence, je McDonnell Douglas Phantom FG.1 bezpochyby tím nejpůsobivějším. Obrázky z okamžiků, kdy se tento obří stroj připravoval na palubě HMS Ark Royal ke startu, jsou stejně ikonické jako krásné – a to je přece fantastická inspirace pro každého modeláře.
I když je Phantom zcela jasně jedním z nejúspěšnějších proudových letadel všech dob a sloužil u celé řady leteckých složek po celém světě, patřily FG.1 britského námořního letectva k těm nejvýraznějším a byly pravděpodobně také ty nejatraktivnější ze všech 5200 vyrobených Phantomů.
Specifikace modelu:
Barevné schéma A:
Barevné schéma B:
Nutno dokoupit:
60 items
This website is using cookies
In order to improve our services, we use cookies on this website. For more information go to Terms and conditions for use of website.