ALL ABOUT PURCHASE
Great modeler
↑
© PECKA MODELÁŘ s.r.o. 2011 - 2024. All rights reserved.
Customer line 9 am - 6 pm: +420 774 590 258 | Do you need help?
Price in e-shop with VAT: | 659,15 € |
Temporarily unavailable | |
|
Send a question
on availability |
Send a question
on availability |
Don't know how to choose? Are some parameters not clear to you? Write us your question and we will contact you with an answer.
#Chcete dostat upozornění ve chvíli, kdy produkt bude k dispozici? Stačí vyplnit formulář a náš hlídací pes Vám dá vědět.
V roce 1979 začalo švédské ministerstvo obrany hledat nový víceúčelový letoun, schopný stíhacích, bitevních a průzkumných misí, a to jak nad pevninou, tak nad mořem. Stroj by měl nahradit zastarávající Saab 35 Draken a Saab 37 Viggen. Vývoj byl zadán společnosti SAAB, přičemž byla provedena srovnávací studie amerických letounů F-16 Fight Falcon, F/A-18 Hornet a Northrop F-20 Tigershark. Z několika připravených návrhů byl jako nejvhodnější vybrán Projekt 2105, později přejmenován na Projekt 2108 a Projekt 2110, který představoval lehký jednomotorový jednomístný inherentně nestabilní středoplošník vybavený technologií fly-by-wire, tedy s tzv. vrozenou nestabilitou. Jako motor byl zvolen Volvo-Flygmotor RM12, který byl licenční verzí General Electric F404-400. První koncept byl hotov roku 1981, roku 1984 začalo testování podsystémů a neletuschopný model byl dokončen roku 1986. Pojížděcí zkoušky byly zahájeny k příležitosti 50. výročí společnosti Saab 26. dubna 1987 a první prototyp vzlétl 9. prosince 1988.
Polomaketa švédské stíhačky Gripen celobalsové konstrukce o rozpětí 1080 mm pro dmychadlo 90 mm a 10-12S LiPo. Potah matnou nažehlovací fólí s maketovým potiskem. Ovládané elevony, směrovka, výškovka, mechanický zatahovací podvozek.
2 items
This website is using cookies
In order to improve our services, we use cookies on this website. For more information go to Terms and conditions for use of website.