Vše o nákupu
Pecka modelář
© PECKA MODELÁŘ s.r.o. 2011 - 2024. Všechna práva vyhrazena
Zákaznická linka 9-18 hod.: +420 774 590 258 | Potřebujete pomoci?
Cena v e-shopu s DPH: | 15 490 Kč |
Dočasně nedostupné | Doprava zdarma |
|
Poslat dotaz
na dostupnost |
Poslat dotaz
na dostupnost |
Nevíte si rady s výběrem? Nejsou Vám některé parametry jasné? Napište nám Váš dotaz a my Vás s odpovědí kontaktujeme.
Chcete dostat upozornění ve chvíli, kdy produkt bude k dispozici? Stačí vyplnit formulář a náš hlídací pes Vám dá vědět.
V roce 1979 začalo švédské ministerstvo obrany hledat nový víceúčelový letoun, schopný stíhacích, bitevních a průzkumných misí, a to jak nad pevninou, tak nad mořem. Stroj by měl nahradit zastarávající Saab 35 Draken a Saab 37 Viggen. Vývoj byl zadán společnosti SAAB, přičemž byla provedena srovnávací studie amerických letounů F-16 Fight Falcon, F/A-18 Hornet a Northrop F-20 Tigershark. Z několika připravených návrhů byl jako nejvhodnější vybrán Projekt 2105, později přejmenován na Projekt 2108 a Projekt 2110, který představoval lehký jednomotorový jednomístný inherentně nestabilní středoplošník vybavený technologií fly-by-wire, tedy s tzv. vrozenou nestabilitou. Jako motor byl zvolen Volvo-Flygmotor RM12, který byl licenční verzí General Electric F404-400. První koncept byl hotov roku 1981, roku 1984 začalo testování podsystémů a neletuschopný model byl dokončen roku 1986. Pojížděcí zkoušky byly zahájeny k příležitosti 50. výročí společnosti Saab 26. dubna 1987 a první prototyp vzlétl 9. prosince 1988.
Polomaketa švédské stíhačky Gripen celobalsové konstrukce o rozpětí 1080 mm pro dmychadlo 90 mm a 10-12S LiPo. Potah matnou nažehlovací fólí s maketovým potiskem. Ovládané elevony, směrovka, výškovka, mechanický zatahovací podvozek.
2 položky
Tato webová stránka používá cookies
Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na Podmínky pro používání internetových stránek.