Vše o nákupu
Pecka modelář
© PECKA MODELÁŘ s.r.o. 2011 - 2024. Všechna práva vyhrazena
Zákaznická linka 9-18 hod.: +420 774 590 258 | Potřebujete pomoci?
Je nám líto, ale prodej produktu již skončil. Prohlédněte podobné prodávané produkty v kategorii:
Nevíte si rady s výběrem? Nejsou Vám některé parametry jasné? Napište nám Váš dotaz a my Vás s odpovědí kontaktujeme.
Chcete dostat upozornění ve chvíli, kdy produkt bude k dispozici? Stačí vyplnit formulář a náš hlídací pes Vám dá vědět.
Weekendová edice stavebnice I-16 Type 18 přináší úspornou variantu modelu od Eduardu v měřítku 1/48.
Uživatelsky příznivé obtisky ve vysoké kvalitě zpracování jsou designovány i tištěny v Eduardu.
Stavebnice ve velmi příznivé ceně neobsahuje krycí masku ani fotoleptané doplňky.
Letoun I-16 byl poprvé nasazen ve španělské občanské válce, kde si na republikánské straně vysloužil přezdívku „Mosca“ (muška), zatímco na straně frankistů přezdívku „Rata“ (krysa). Zde se stal významným pomocníkem republikánských letců, kterým Sovětský svaz poskytoval pomoc, i když se projevovaly jeho některé nedostatky. Polikarpovy I-16 typ 5 a 10 připlouvaly na sovětských lodích Rostov, Něva a Volga do přístavu Cartagena a Alicante. Po zablokování těchto přístavů povstalci byly dováženy po železnici z francouzských přístavů Le Havre a Bordeaux. Sestavovaly se v Katalánii a v případě dodání pouze draků se používaly k zabudování americké motory Wright Cyclone R-1820-F54. První I-16 zasáhly do bojů v listopadu 1936 při protiůtoku v oblasti Valdemoro, Sasena a Esquivias. Na jaře 1937 vznikla slavná stíhací skupina 31, která měla sedm perutí po patnácti letounech. Také tento letoun pilotoval Čechoslovák Jan Ferák, který se na sklonku svého španělského působení stal velitelem stíhacího útvaru, který byl vybaven právě "moscami". Po skončení občanské války zůstalo mnoho hotových nebo rozestavěných I-16 ve Španělsku a tam sloužily do roku 1943. V době japonské agrese v roce 1938 sloužily v čínském letectvu I-16 typ 10. Dalšími boji prošly tyto letouny v bojích sovětského letectva proti Japoncům v roce 1939, kde předčily japonské stroje. U sovětských letců tento letoun vydobyl přezdívku „Jastrebok“ (jestřábek). Avšak v dalších bojích se prokazovala zastaralost jeho koncepce, takže piloti I-16 přejmenovali nelichotivou přezdívkou „Išak“ (osel). Celkem bylo vyrobeno 7004 ks všech verzí.
Nutno dokoupit:
Barvy (na dotaz)
Lepidlo na plastikové modely
Ředidlo
Štětce
60 položek
Tato webová stránka používá cookies
Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na Podmínky pro používání internetových stránek.