Vše o nákupu
Pecka modelář
© PECKA MODELÁŘ s.r.o. 2011 - 2024. Všechna práva vyhrazena
Zákaznická linka 9-18 hod.: +420 774 590 258 | Potřebujete pomoci?
MŮŽETE MÍT IHNED NA PRODEJNĚ: | |
Karolíny Světlé | 1 ks |
Středa 18.12. může být u Vás |
Nevíte si rady s výběrem? Nejsou Vám některé parametry jasné? Napište nám Váš dotaz a my Vás s odpovědí kontaktujeme.
Poslat dotazLavočkin La-5 (rusky: Лавочкин Ла-5) byl sovětský stíhací letoun masově vyráběný a nasazený během druhé světové války. Tento typ byl následníkem vývojové řady letadel LaGG-3 a LaG-5 a stal se jedním z nejlepších sovětských stíhacích strojů nasazených v konfliktu. Po odchodu V.P.Gorbunova z konstrukční kanceláře zmizelo z označení "G" a nový letoun vyráběný sériově od července 1942 s motorem AŠ-82 dostal označení Lavočkin La-5. Zabudováním vylepšené varianty motoru s označením AŠ-82F do draku La-5 došlo k novému typovému označení, Lavočkin La-5F a od 5. prosince 1942 se podařilo zahájit velkosériovou výrobu.
Stroje La-5FN byly poprvé nasazeny v bitvě v Kurském oblouku a sloužily až do konce války. Brzy si získaly velkou oblibu. Byly to typické frontové stroje sovětského letectva. La-5FN byl v malých výškách, pro které byl dimenzovaný, rovnocenným soupeřem německých Bf 109G a Fw 190A. Zaostával za nimi však v o něco nižší palebné síle. 21 La-5FN také úspěšně zasáhlo do bojů SNP v rámci 1. československého stíhacího leteckého pluku a jeho piloti dosáhli devět potvrzených a tří pravděpodobných sestřelů. Československé letectvo používalo po válce letouny Lavočkin La-5FN pod označením S-95 a La-5UTI s motorem FN přeznačené na CS-95. Logickým pokračováním stroje La-5FN se stal Lavočkin La-7.
Počet dílů: 132 + 10 čirých dílů
Délka modelu: 180mm
Nutno dokoupit:
Barvy (na dotaz)
Lepidlo na plastikové modely
Ředidlo
Štětce
60 položek
Tato webová stránka používá cookies
Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na Podmínky pro používání internetových stránek.