Svižný a obratný termický nebo svahový větroň / motorový větroň pro pohon motory třídy AXI 2826. Model z vysoce odolného ELAPORu, ovládaná křidélka, klapky, směrovka, výškovka. Stavebnice v rozsypu bez motoru.
Do rodiny výborných větroňů z ELAPORu od Multiplexu právě přibyla nová, zatraceně mrštná a obratná „dvoumetrovka“! FunRay má stejně jako Solius nebo Heron elegantní „maketovitý“ vzhled moderního větroně, plně mechanizované křídlo s křidélky a klapkami, robustní uhlíkem a laminátem vyztuženou konstrukci a díky pohonu střídavým motorem třídy AXI 2826 (600 – 800 W) dostatek výkonu pro akrobatické a svahové létání.
Trup modelu je zhotoven z takřka nezničitelného pěnového ELAPORu. Tajemstvím, které umožňuje mít pěnový trup tak štíhlý, je čtyřhranná uhlíková trubka vyztužující trup od motorové přepážky po ocasní plochy. Trubku oceníte i při stavbě modelu - s její pomocí by se vám mohlo podařit postavit trup zkroucený jen s vynaložením opravdu velkého úsilí! Trup dále zpevňuje několik laminátových tyček vlepovaných mezi poloviny trupu a na kýlovku. Motor se upevňuje v přídi na plastové motorové lože (ukotvené k podélné uhlíkové trubce) s velmi univerzálně připravenými otvory pro upevňovací šrouby - ty by měly vyhovovat většině běžných střídavých motorů odpovídajícího výkonu.
Součástí stavebnice je vrtulový kužel s unašečem s kleštinou pro motory s 5mm hřídelí. Model můžete také dokončit jako „čistý" větroň - pro tento případ můžete dokoupit výlisek přídě z ELAPORu připravený pro montáž háčku pro aerovlek. Kryt kabiny je vylisován ze šedého EPP (tj. již nemusíte barvit); můžete jej také nahradit tuningovým krytem s průhlednou „bublinou". Kryt kabiny je odnímatelný, upevňuje se dvojicí obvyklých plastových zámků Multiplex. V přídi najdete dostatek prostoru pro regulátor, pohonný akumulátor a přijímač. Serva směrovky a výškovky jsou uložena v kýlovce, kormidla ovládají krátkými přímými drátovými táhly. Odolnost spodní části trupu při přistání zvyšují nálepky ze speciální plastové fólie.
Křídlo modelu z pěnového ELAPORu je dvojdílné s nosníky ze čtyřhranné trubky ze slitiny hliníku s uhlíkovou výplní, jejichž vyčnívající části slouží zároveň jako spojka křídla. Poloviny křídla jsou na místě zajištěny důmyslným čepem zapadajícím do zámků na kořenových žebrech - čep se vyjímá a zasouvá z prostoru kabiny. Pro serva křidélek a klapek jsou připraveny šachty s plastovými kryty, křidélka i klapky (po délce vyztužené tenkostěnnou trubkou z nerez oceli) jsou ovládány nezávisle vždy dvěma servy s krátkými přímými drátovými táhly. Serva křidélek klapek se zapojují s pomocí šestikolíkových zelených konektorů Multiplex, pro něž jsou v kořenech polovin křídla a v trupu připravené speciální držáky – zasunutí polovin křídla znamená zároveň i propojení konektorů.
Ocasní plochy jsou z rovněž z pěnového ELAPORU s výztuhami z uhlíkových nosníků a tenkostěnných trubek z nerez oceli. Dvoudílná vodorovná ocasní plocha se upevňuje ke kýlovce pomocí uhlíkových spojek a zámkového mechanismu pro snadnou montáž i demontáž.
Pro pohon modelu budete potřebovat střídavý motor třídy AXI 2826 se 60–70A regulátorem, se spínaným stabilizátorem napájení BEC s trvalou zatížitelností aspoň 3 A pro zajištění spolehlivého napájení palubní elektroniky se 6 servy.
Pro napájení poslouží LiPo tříčlánek s kapacitou 3200 – 3300 mAh se zatížitelností alespoň 30C. Konkrétní typ volte tak, aby vám bez dalšího dovažování co nejlépe vycházela správná poloha těžiště.
Pro ovládání modelu v nouzi vystačíte i se šestikanálovou počítačovou RC soupravou, ale ideální je samozřejmě použití aspoň sedmikanálové počítačové RC soupravy umožňující nezávislé ovládání křidélek a klapek dvěma servy a jejich mixování v roli butterfly brzdy (obě křidélka se vychylují souhlasně nahoru a obě klapky dolů). A to dnes umí i cenově dostupný Flash 7 či 8 nebo Cockpit SX!
Připravené šachty odpovídají servům HS-65HB / HS-65MG / HS-5065MG. Zvláště pokud zvolíte pohonný systém na horní hranici doporučeného výkonu, a budete chtít létat dynamičtější akrobacii na svahu, doporučujeme instalovat silnější serva s kovovými převody.
Obsah balení:
Výlisky trupu, křídla a ocasních ploch z pěnového ELAPORu, kryt kabiny ze šedého EPP, čtyřhrannou uhlíkovou trubku a další výztuhy z laminátu a nerez oceli, sadu drobných dílů a příslušenství, 55mm vrtulový kužel s unašečem na 5mm hřídel, arch samolepek a návod.